جزییات طرز بستن لوله سینک ظرفشویی، همیشه برای نصب این دستگاه ها مشکل ساز است و افراد را به دردسر می اندازد. آگاهی از نحوه باز و بستن این لوله ها برای استفاده بهتر از سینک ظرفشویی بسیار مهم است. بسیاری از افراد در مواجهه با این مشکلات از سرویس کاران کمک می گیرند و هزینه های گزافی برای انجام این امور ساده پرداخت می کنند. اما اگر می خواهید، از پرداخت این هزینه های اضافی راحت شوید، این مطلب را تا پایان مطالعه کنید!

بررسی نحوه بستن لوله زیر سینک ظرفشویی دوقلو

پیش از آغاز به کار برای بستن این لوله ها، پیش نیازهای مورد نیاز در این زمینه را فراهم کنید. به همراه بسته لوله های نو، اغلب نقشه های تصویری نصب و اتصال آن ها وجود دارند که می توانید آن ها را دنبال کنید. پس از باز کردن بسته بندی لوله ها، همه قطعات را دسته بندی کنید؛ لوله ها را کنار هم بگذارید، واشرها را در کنار هم قرار دهید و…؛

به این ترتیب در زمان بستن لوله ها، به سادگی به ابزار کار مورد نیاز دسترسی خواهید داشت. پس از بررسی دقیق نقشه ها و دنبال کردن آن ها، مراحل وصل کردن لوله ها انجام می شوند.

اتصال توری ها بر سینک

در این مرحله باید دو عدد توری مشبک از جنس استیل را در اختیار داشته باشید و آن ها را از داخل لگن بر روی سوراخ های موجود قرار دهید. در نظر داشته باشید که زیر این توری ها هیچ جسم اضافه ای نباید باشد؛ در غیر این صورت مانع خروج آب از سینک می شوند.

روش بستن لوله زیر سینک دو قلو
روش بستن لوله سینک

فرایند بستن اتصالات زیر سینک ظرفشویی

تعویض لوله سینک ظرفشویی و یا نصب اولیه آن، پیچیدگی های خاص خود را دارد؛ اما در صورتی که از مرحله اتصال لوله ها با موفقیت عبور کنید، ادامه این فرایند کار ساده تری خواهد بود. در این مرحله در نظر گرفتن قاعده کلی اتصال لوله های سینک بسیار مهم است.

برای آشنایی با طرز بستن لوله سینک ظرفشویی، تنها باید با قوانین و لوازم مورد استفاده در بستن لوله ها آشنا شوید؛ چرا که جنس همه این لوله ها یکسان است و همه آن ها با یک نوع اتصال بسته می شوند. در زیر برخی از قواعد اتصالات لوله های سینک را بررسی می کنیم:

اتصال مهره های سینک

بستن اتصالات مهره ای سینک های دو قلو یکی از مهمترین مراحل است؛ در این زمینه باید به هر دو طرف مهره ها دقت داشته باشید. طرف داخلی این مهره ها رزوه یا شیارهایی دارد که برای محکم کردن مهره در جایگاه آن به کار می روند. طرف دیگر آن، قسمت خارجی مهره را تشکیل می دهد. هر یک از این مهره ها به همراه یک واشر هم اندازه آن در محل بستن لوله ها قرار می گیرند. شما باید این مهره ها را از قسمت صاف لوله وارد کنید تا به امتداد برآمده آن برسند.

هر لوله ای از دو مهره برای واشر بندی تشکیل می شود و مونتاژ کردن آن ها برای آب بندی نهایی مورد توجه قرار می گیرد. در هر یک از لوله ها باید از دو مهره در قسمت بالایی و پایین استفاده شود تا فرایند اتصال با دقت بیشتری انجام گیرد.

همچنبن بخوانید: 5 روش ساده برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی در منزل

فرایند بستن سیفون کاسه ای

در مرحله بعدی برای بستن لوله های زیر سینک، نوبت به اتصال سیفون ها می رسد. در این جا دو عدد سیفون هم مرکز که در وسط آن ها یک مهره برنجی قرار دارد، به کار می روند. این سیفون ها شبیه کاسه هستند و سایز کوچکی دارند.

برای نصب آن ها از بزرگترین واشرهایی که در بسته بندی لوله های سینک قرار دارند، استفاده می کنیم. این واشرها بر لبه سیفون های کوچک قرار می گیرند و با استفاده از پیچ های بزرگ داخل سینک نصب می شوند. در این مرحله باید به میزان سفتی پیچ توجه کرده و آن ها را به درستی تنظیم کنید.

نحوه بستن لوله زیر سینک دو قلو
نحوه بستن لوله زیر سینک ظرفشویی

مرحله اتصال لوله ها به سینک

در این مرحله لوله هایی که پیش تر با استفاده از مهره به هم وصل شده اند، به سینک دوقلو متصل خواهند شد. در این بخش سر برجسته لوله ها به سیفون و کاسه سینک متصل می شود و طرف دیگر لوله ها به سه راهی موجود وصل می گردد.

سپس سیفون اصلی ظرفشویی در جای خود قرار می گیرد؛ این سیفون نقش موثری برای جلوگیری از ورود جانوران موذی، بوی نامطبوع و… به فضای آشپزخانه ایفا می کند. خروجی این سیفون ها به شکل خرطومی تنظیم شده است و وروی آن در بالای سیفون قرار می گیرد.

نکات مهم نحوه بستن لوله زیر سینک ظرفشویی دوقلو

در این فرایند با در نظر گرفتن چند نکته ساده، نصب لوله ها با کیفیت بهتری انجام خواهد شد:

  1. به محکم بودن تمامی اتصالات موجود دقت داشته باشید؛ واشرهای آب بندی، مهره ها و پیچ ها و… هر یک باید به خوبی در جای خود قرار گرفته باشند.
  2. در مراحل نصب، ارتفاع لوله ها را مد نظر قرار دهید؛ در صورتی که ارتفاع آن ها بیشتر از حد نیاز است، امتداد آن ها را با استفاده از کاتر برش بزنید.
  3. در صورتی که پس از بستن لوله ها با گرفتگی های شدید سینک ظرفشویی رو به رو شدید، با تکنیسین های حرفه ای و شماره تلفن لوله بازکنی در اصفهان تماس گرفته و این فرایند را به آن ها بسپارید.

اتصال لوله خروجی به لوله های فاضلاب

پس از تکمیل بدنه ظرفشویی و لوله های مربوط به آن، باید خروجی خرطومی شکل آن را به خروجی سیفون اصلی متصل کرده و قسمت خروجی را به طرف لوله های فاضلاب کل ساختمان قرار دهید. در این فرایند از مهره های پلاستیکی و واشرهای سیاه رنگ استفاده می شود.

جمع بندی

پس از انجام فرایند تعویض لوله سینک ظرفشویی یا نصب ابتدایی آن، از استحکام اتصالات آن اطمینان حاصل کرده و مطمئن شوید، هیچ نشتی در این زمینه وجود ندارد. بستن لوله های سینک، یک فرایند تخصصی است و باید با دقت کافی انجام شود. در آموزش گام به گام بستن لوله های زیر سینک، کلیه نکات مهم در این زمینه را مطالعه کردید و حالا بهتر می توانید، برای بستن آن ها اقدام کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *